Dag 8 Venetië naar Peschiera del Garda

15 juli 2018 - Peschiera del Garda, Italië

Alweer afscheid nemen van dit heerlijke knusse huisje en het mooie Venetië. Eerst nog lekker ontbijt (tosti en zoet broodje + espresso/cappucino) van de buren.Het is ons niet helemaal duidelijk of de verhuurder naar het huis komt voor de check out of dat we zijn sleutels gewoon op tafel moeten leggen. Het laatste blijkt zo te zijn, dus dat doen we braaf en trekken de deur achter ons dicht. Het is nog een heel stuk lopen naar het station, vaparetto geen optie want die zijn zeer vol en dat met flinke backpacks....helaas....Om 9.45u wandelen we op ons gemak richting station. Daar zijn we veel te vroeg want onze trein vertrekt pas om 11.12u  maarja liever te vroeg dan rennend naar het station. We hebben nu een regionale trein met 1 overstap in Verona. Nog prima zitten maar is wel een stuk drukker dan in de 1e klas! na 1 1/2 uur zijn we in Verona en daar hebben we 50 minuten de tijd om wat te eten voordat onze trein naar Peschiera komt. Dan horen we dat die trein dus niet komt dus hebben we nog een half uurtje extra. Om 13.45u vertrekt dan de trein naar Peschiera del Garda....waar we ongeveer 20 minuutjes later uitstappen. Lopend naar het hotel is iets van een half uur (berg op), we besluiten voor € 9,- een taxi te pakken (in venetië naar het station al genoeg gelopen hahaha). Mooi hotel, vriendelijk ontvangen en de kamers zien er ook super netjes uit. klein balkon met uitzicht (wel met wat straten ertussen) op het Gardameer). Om 14.45u gaan we op weg naar het centrum. Even naar het Gardameer waar we lekker een ijsje eten op het terras. Marc wilde zijn zwembroek nog niet aan maar baalde dus wel toen hij andere wel zag zwemmen. Nou vandaag dus maar lekker terrasje zitten en morgen zwemmen! Op de terugweg nog maar wat drinken meegenomen enne natuurlijk een flesje limoncello. Tja hoort bij Italië hè, dus die gaan we nog wel even soldaatje maken! We gaan nog even terug naar het hotel, en kijken de WK finale Frankrijk - Kroatië. We komen er al snel achter dat onze buren voor Frankrijk zijn....wat een herrie kunnen die maken! Om 19u lopen we naar het restaurantje hier pakweg 200 meter vandaan. Die heb ik gevonden via Tripadvisor en schijnt super lekker te zijn (authentiek Italiaans en niet alleen pizza/pasta rode saus). Nou, hier is niks van gelogen. Wat hebben wij lekker gegeten! Marc wilde ook alles proeven, en zoals hij is zat hij dus ook heerlijk te smikkelen! Om 21u rolden we met een voldaan gevoel naar buiten. Marc kon lekker slapen en wij eigenlijk ook. Stefan heeft nog wat gelezen....maar de rest was zo vertrokken. In de nacht ging het wel echt tekeer! Flinke regen en onweer dat was wel weer wat minder, ach ja als de volgende dag maar prima is want......dan gaan we naar het waterpark!!!!!