Dag 31 naar huis

7 augustus 2018 - Parijs, Frankrijk

Ik hoor de wekker niet eens, alleen Steef ineens roepen dat we eruit moeten. Tjee, heb het idee dat ik net slaap en het is 6u. Even opfrissen en tandjes poetsen, zorgen dat Marc ook opstaat (valt niet mee), en dan rijden we station Parijs Austerlitz binnen. Iedereen die ik tegenkom loopt er nog als een soort van zombie bij. Als we in de aankomsthal zijn volgen we bordjes "m" want we moeten met de metro naar station Gare du Nord. Bij de kaartjesautomaat is het druk. Gewoon geduld hebben en eigenlijk vrij vlug zitten we in de metro en we zijn al snel op de plaats van bestemming (7.20u). Wel even balen dat we niet een eerdere Thalys hebben geboekt, want die van 7.23u én 8.23u hebben we gehaald en wij moeten nu wachten tot 10.23u. Maarja, het is niet anders....als je alles vantevoren weet?!?! Dan gaan we maar lekker ontbijten. Heerlijk zitten al zijn we allemaal wel moe. Marc heeft wel geslapen maar veel te kort en Stefan en ik hebben weinig geslapen. Ik zelfs zo kort dat mijn fitbit het niet eens kon registreren!!!! Na het eten gaan we in de stationshal zitten en kunnen we niets anders doen dan wachten. Beetje lopen, boekje lezen, pokemons vangen. Al vrij snel staat op het bord dat onze trein een vertraging heeft van 20min.Ja joh, dat kan er dan ook nog wel bij!! Nou uiteindelijk blijkt de vertraging nog meer want rond 11.20u vertrekt de trein eindelijk naar Nederland. We zijn echt moe en willen nu ook heel graag naar huis. Raar eigenlijk, als ze gisteren hadden gezegd dat ik nog een week extra in Madrid had kunnen blijven had ik gezegd "ja graag", nu denk ik alleen : trein, ga wat harder....ik wil naar huis!!! Om 14u zijn  we op Rotterdam CS. Jeuhhhh weer op Nederlandse bodem. Om 14.14u gaat de trein naar Tilburg, daar nog even overstappen en om 15.30u zijn we dan eindelijk op station Best. Opa heeft de auto bij het station neergezet zodat wij niet naar huis hoeven lopen met onze zware tassen, oma staat ons op het perron al op te wachten. Marc stapt de trein uit en rent op oma af. Even denken we dat de ballen die in zijn tas zitten het niet gaan overleven en zo over het perron stuiteren, maar ze blijven gelukkig goed in zijn tas zitten! Iedereen blij! Het is alleen nog een hele ontsnapping om uit het station te komen. We hebben natuurlijk geen OV chipkaart want we reizen met onze interrail, en de poortjes zijn dicht....dus we kunnen er niet uit! Nou, creatief met iemand anders z'n OV chipkaart zijn we uiteindelijk uitgebroken bij station Best en kunnen we eindelijk naar huis! 1e wasje alvast aanzetten, lekker douchen en dan naar Eindhoven om Sjors te halen! Dan is ons gezinnetje pas weer echt compleet. Deze reis was fantastisch, al dekt fantastisch de lading niet eens. Maar nu Sjors er weer is denk ik toch echt : Home sweet home!!!!