Dag 30 Madrid naar Parijs

6 augustus 2018 - Madrid, Spanje

Het is zover....we gaan weer richting Nederland. Tjee, wat is een maand snel voorbij gegaan! Marc kan bijna niet wachten om te vertrekken!!! Ach we hebben vandaag alle tijd! Om 9u op ons gemak ontbijten bij hetzelfde tentje als de afgelopen dagen (waarom niet vasthouden aan iets wat goed is). Dan lopen we nog even naar het centrum. Lopen toevallig nog tegen een parfumerie waar "onze" merken echt stukken goedkoper zijn dan in Nederland dat we er maar een stel meenemen (uhhhh past het nog wel in de tas???). Ook eten we nog een heerlijk ijsje van Haagen-Dasz op het terras, genieten nog even van Madrid en gaan dan terug naar het hotel. Tassen inpakken en we zijn klaar voor vertrek. Om 12u checken we uit en gaan we met de taxi naar het station, waar om 13.25u de trein naar Perpignan vertrekt. Het is een hele zit, maar we zitten lekker luxe, kunnen nog boekje lezen, dagboek bijwerken, tablet spelen...dus we vermaken ons wel. Om 18.05 zijn we in Perpignan.....HONGER!!!! Echt, hoe groot Perpignan ook is, in de buurt van het station is geen restaurantje te bekennen, nog geen kebabzaak...zucht.... Gelukkig is er een stukje verder wel een Lidl dus halen we daar maar een salade, broodjes, drinken en wat lekkers voor in de trein. NIet wat we verwacht hadden van de laatste dag maarja het is niet anders. Om 20.01u komt de trein die ons naar Parijs gaat brengen.....The nighttrain hahaha (geweldig liedje waar ik ook direct aan moet denken). We hebben een coupé voor ons alleen, wat al als bed is gemaakt, dus dat hoeven we niet meer zelf te doen. We lezen nog iets en proberen dan toch op tijd te gaan slapen. De wekker gaat immers om 6u. Marc slaapt vrijwel direct. Nou, ik weet nu echt wat Guus Meeuwis bedoelt met kedeng kedeng. Ik rol mee met elke bocht, en de trein gaat echt als kedeng kedeng.....tjee dit gaat een heeeeeeel lange nacht worden!!!