Dag 27 Valencia naar Madrid

3 augustus 2018 - Madrid, Spanje

Tjee we zijn alweer toe aan de laatste stop. Net nu in begin te wennen aan het toch best wel warme appartement vertrekken we alweer. We zorgen eerst dat de backpacks ingepakt zijn en gaan dan op ons gemak ontbijt, Weer bij Dulce de Leche. Tjee wat zal ik dit tentje gaan missen. We hebben ruim de tijd, Stefano komt pas om 11u voor de uitcheck, dus lekker relaxen. Dan krijg ik een whatsapp van Stefano, hij moet onverwachts naar zijn werk komen dus kan helaas niet naar het appartement komen. Of we de sleutels gewoon binnen willen leggen en de deur dicht willen trekken. Nou, geen probleem! Nu kunnen we helemaal gaan en staan waar we willen. Als we na het ontbijt bij het appartement komen blijkt dat de lift kapot is. Shit, net nu! Nu moeten we dus eerst 5 verdiepingen op, tassen pakken en dadelijk ook weer met de trap naar beneden. shit shit shit. We lezen nog wat en om 11u vertrekken we maar. Aan de straat houden we een taxi aan die ons naar het station brengt. We zijn er ruim op tijd (trein vertrekt om 12.40u), ploffen dus met onze tassen neer bij Mc Donalds voor wat drinken (en voordat we vertrekken ook nog wat mc nuggets). Voordat we de trein ingaan worden de tassen zoals bij het vliegveld helemaal gecontroleerd. Zo vervelend steeds tas op en af maarja het is niet anders. Lopen we door, stukje verder willen ze de ticket zien. Oké, die zijn hier. Oh ook nog de interrail, wacht ff die zit ergens anders. Eindelijk kunnen we door en jawel we moeten het volledige platform aflopen want natuurlijk zit onze coupé helemaal vooraan. Dit is weer een fijne trein. super fijne stoelen en we krijgen zelfs eten en drinken. we kiezen netjes voor cola (marc water) maar een flesje cava mocht ook. Tjee dit hebben we nog niet gehad. Sandwiches waren ook erg lekker, nog een lekker koffieleutje + chocolaatje.....kortom heerlijke lunch. Om 14.20u zijn we in Madrid. Het is hier warm, zeg maar gerust heet. Anders dan in Valencia....droger. We gaan met de taxi naar het hotel en zien dat de thermometer buiten 43 graden (of was het nu 45...) aangaf. Pooh. Ach, in Nederland is het ook warm, dus nu zijn we vast voorverwarmd! Het is een sjiek de friemel hotel. Als we eindelijk de lift in beweging krijgen naar de 8e verdieping (je moet eerst kaartje in de lift steken en kan alleen uitstappen bij de etage waar je ook slaapt) komen we uit bij een ruime kamer. Yeahhhh weer een lekker breed bed! Marc heeft een eigen slaapbank die breed genoeg is en niet eens hoeft worden uitgeklapt. We droppen de spullen op de kamer en gaan er weer vandoor. Wat nu??? Stadion van Atlético Madrid. Oké, maar welke is dat nu???? Jaren is Estadio Vicente Calderón de thuisbasis geweest van Atlético Madrid maar sinds seizoen 2017/2018 is het Estadio Wanda Metropolitano. We gaan dus met de metro naar Estadio Wanda Metropolitano. Als Marc de vlag van Atlético ziet wapperen wordt hij al helemaal dol, het idiote Griezmann dansje (van fortnite) wordt dan al gedaan! Gisteren is bekend geworden dat Arias vertrekt van PSV naar Atlético Madrid, dus wel willen ook wel even spotten of hij al een shirt(nummer) heeft. Marc vertelt ook aan iedereen die het maar wil horen dat Arias van PSV naar Atlético is gegaan en dat ie van PSV af komt. Hahaha super grappig, of die Spanjaarden hem verstaan, maar hij is helemaal in z'n nopjes. Het is hier heerlijk rustig. We kopen kaartjes voor de stadiontour. Ditmaal zonder gids, je mag zelf lopen. Het is heel overzichtelijk allemaal. Als er 10 toeristen binnen zijn is het veel. Heerlijk niet helemaal duwen voor foto's! Ook hier mogen we zitten op de tribune, gaan we naar de persruimte, kleedkamers en het veld. Ook is er een heel gedeelte met foto's en materiaal van Fernando Torres, zoals ze het daar zeggen : "Legende" van Atlético Madrid. Kind vd club! Mooi!!! Ook staat de gewonnen UEFA-cup 2017/2018 bij het veld! Altijd leuk!!! De tour eindigt (zoals in eigenlijk elk stadion) bij de shop. Marc wil graag een shirt. Dat wordt er eentje met Griezmann erop. Prima kerel, wat jij wilt! Als we bij de kassa komen spotten we ook nog een shirt van Arias! Even twijfelt Marc maar Griezmann is echt een topspelen dus die moet op zijn shirt. Weer worden we getrakteerd op dat gekke Griezmann-dansje. Het is inmiddels 17.30u en we gaan met de trein naar het centrum. We stappen uit bij Puerta del Sol. We lopen nog wat rond in de omgeving en komen uit bij Plaza Mayor. Als PSV-supporter zal ik geen muntjes gaan gooien hier.....nee da's een flauw grapje! Mooi plein. ik probeer me in te drenken hoe het plein eruit zou zien vol met PSV-supporters....WAUW! Dan gaan we op zoek naar een tapasbar, We komen uit bij Rosi de Loca. Heerlijke tapas, niet de standaard. Kannetje Sangria erbij en we hebben het weer voor elkaar! Om 21u lopen we terug naar het hotel. Dit blijkt slechts 650m van het centrum af te zitten, dus super fijn! Heerlijk slapen in een kamer met airco....tja, Marc is niet moe, al slaapt hij binnen 2 minuten haha.