Dag 28 Madrid

4 augustus 2018 - Madrid, Spanje

Heerlijk geslapen in het ruime bed. Marc ook, die slaapt zelfs uit tot 8.15u (maar hij was niet moe). Allemaal douchen, dan gaan we weer op pad. Tegenover ons hotel is een tentje waar we kunnen ontbijten. Ziet er leuk en lekker uit, en lekker is het gelukkig ook! Om 9.30u hebben we de metro naar Estadio Santiago Bernabéu; de thuisbasis van Real Madrid. Metro stopt zo goed als voor het stadion dus die zien we al direct. Wat opvalt is dat het hier al drukker is dan bij Atlético (en wij maar denken dat Spanjaarden uitslapen). Op zich niet gek natuurlijk, Real Madrid is 1 (zo niet DE) vd beste clubs van de wereld. Er staan denk ik al wel 10 touringcarbussen geparkeerd en we moeten ook echt in de rij voor een kaartje. Tja dat is dan maar zo. Ook hier de tour zonder gids. De prijzenkast is hier natuurlijk groot, dus echt een heel museum met bekers, gouden ballen en schoenen, shirt van clubiconen, etc. Verder komen we ook hier in de persruimte, tribune, kleedkamer en het veld. Voornamelijk het museum (prijzenkast zeg maar) is heel druk omdat het niet heel breed is en we er volgens mij net inlopen tegelijk met een paar schoolklassen ofzo. We wachten 10 minuten omdat we anders de hele tour last van ze blijven hebben. Bij de andere ruimtes valt het qua drukte wel mee. Het is zo'n groot gebouw dat het niet eens opvalt hoe druk het is. Op dit moment zijn ze de grasmat nog aan het aanleggen, dus tractoren aan het werk wat het nodige geluid geeft. Om 12.45u zijn we wel uitgekeken en gaan we met de metro weer verder. Nu op weg naar Koninklijk paleis. In de buurt gaan we zitten bij El Minibar voor wat tapas. Ook hier weer lekkere (niet de standaard) tapas. We kunnen weer verder! We gaan op zoek naar de ticketshop bij het koninklijk paleis maar kunnen die niet vinden. Ondertussen vangen de mannen wat pokemons hahaha. Hiervoor zijn we berg afgelopen, en bergaf betekent dat je daarna ook weer bergop moet. grrrrr en dat voor wat pokemons.....Het is echt ontzettend heet nu dat we besluiten (als we de ticketshop hebben gevonden) toch niet naar binnen te gaan. We hebben het gebouw nu van buiten gezien, de verhalen over binnen zijn wisselend, dat we besluiten naar het hotel te lopen en lekker te gaan zwemmen! Marc is door het dolle!!! Om 16u komen we bij het dakterras en is het echt druk. Plekje echt in de schaduw is er niet bij (behalve dan echt op het terras). Stefan gaat lekker op terras zitten, Marc duikt zo goed als direct het zwembad in en ik plof neer op een vrij bedje in de zon bij het zwembad. Als het te heet is kan ik zo het zwembad in! We hebben nog een bon voor een welkomsdrankje en die wisselen we maar in. Voor ons een glaasje cava en voor Marc water. Heerlijk! Om 19u was Stefan er wel klaar mee. Zijn we allemaal gaan douchen en zijn we daarna naar het centrum gelopen om wat te eten. We komen aan bij Inclan Brutal Bar. Weer kiezen we voor tapas....we zijn immers nog in Spanje! Als we net zitten word ik gebeld door Suus (whatsappvideo). Zij zit nu bij PSV voor de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal (tegen Feyenoord). Ik heb de wedstrijd zo goed en kwaad gevolgd via Twitter en Suus laat me nu "live" meekijken met de penaltys. Het scherm gaat op en neer (volgens mij is Suus wat nerveus) en een hoop lawaai (er zit een volumeknop op de telefoon, maar ik wil gewoon goed horen als er wordt aangemoedigd....ZOETJUHHH). Ik heb ook nog niet naar de menukaart gekeken dus verzoek de ober vriendelijk om over een paar minuutjes terug te komen. Drinken bestel ik al wel. Helaas heb ik niet die extra steun kunnen geven want mn clubke verliest helaas de pingels met 5-6. Ik neem afscheid van Suus en richt toch maar eens een blik op de menukaart. Weer heerlijke niet standaard tapas. Deze keer geen liter sangria maar beschaafd 1 glaasje. Om 22u lopen we op ons gemak terug naar het hotel