Dag 23 Salou naar Valencia

30 juli 2018 - Valencia, Spanje

We zijn al op tijd wakker en gaan om 8u ontbijten. Marc kan er wel aan wennen zo'n buffet waar hij zelf allerlei lekkers kan kiezen. Helaas kerel, laatste keer buffet deze vakantie! Na het ontbijt gaan we de tassen inpakken en kiezen we voor de maximale uitchecktijd : 11 uur. Moet dus nog een tijdje wachten op de kamer, maar die brengen we lezend door. Altijd beter dan in de zon op een perron te wachten, lekker in het zweet met een zware backpack. Iets over 11 hebbe we de trein naar Salou, waar we dan een uurtje moeten wachten want de trein gaat pas om 12.10u. Dit doen we lekker in de schaduw op een terrasje. Tijd gaat op zich best snel. We reizen 1e klas helaas dit keer wel in een lawaaierige coupé. Zit een Spaans gezin met de nodige kinderen die voor nogal wat herrie zorgen. Het is niet anders, dopjes in en lekker muziek luisteren! Om 14.45u zijn we in Valencia (Station Nord). Heel mooi station met nog van die ouderwetse loketjes, mooi gebouw! We wandelen naar onze airbnb waar we om 15u zijn. Stefano wacht al op ons. Appartement is op de 5e etage, gelukkig wel met lift! Het is hier nog warmer dan in Salou dus lift is wel fijn!!! Stefano legt alles uit en vertrekt weer. Wij hebben wel trek gekregen en gaan naar een restaurant op de hoek. Tapas gaat er altijd in! Wat een tegenvaller! Te klef, te zout, aioli niet lekker....gewoon niet lekker! Jammer! We lopen naar de winkelstraat richting Mercado Colon. Overdekte markthal met restaurantjes en barretjes. We hadden een soort "Rotterdamse markthal" in gedachten dus het valt tegen. Wel is het gebouw super mooi! We slenteren wat door de wijk en om 19.30 komen we bij El Camerino Taberna. Tapas restaurant, om de hoek van ons appartement. Kannetje Sangria erbij....heerlijk! Tapas zoals tapas hoort te zijn. Personeel dolt wat met Marc, het is een gezellige avond. Net als we denken dat het genoeg is geweest meldt Marc dat hij nog wel als toetje chocoladetaart wil. Huh, en dat voor een mannetje dat normaal niet van de taart is. Nou, die chocoladetaart gaat erin als koek! We krijgen nog een borreltje van het huis en om 22u vertrekken we weer naar appartement. Damn, daar aangekomen is het echt warm. Super mooi appartement maar helaas zonder airco (shit niet goed opgelet met boeken). Pooh niet fijn maar het is niet anders....we moeten het ermee doen!!