Dag 22 Salou

29 juli 2018 - Salou, Spanje

Vandaag lekker geen wekker gezet, heerlijk relaxen. Wel moeten we om 8u bij het ontbijt zijn, dat is wel wat minder (daar hebben we kaartje voor gekregen), maarja we zijn goed wakker, dus gaan we lekker ontbijten! Ontbijt is ook goed verzorgd. Marcs ogen beginnen te stralen zodra hij witte bonen in tomatensaus ontdekt. mmmmm dat vindt hij lekker. Onze halve Engelsman hahaha. Hij heeft een vol bord bonen en als dat op is gaat hij ook nog lekker boterhammen roosteren. Aan zijn eetlust mankeert op de ochtend ook nog niks. Om 9.30u gaan we met de trein naar Salou, 1 stop; ritje van 3 minuten. Daar is een loket en we moeten toch echt even reservering maken voor Valencia. Jeuhhhhh het is gelukt! Zware bevalling maar de reservering is binnen. Om 10.04u zitten we weer in de trein terug naar Salou Portaventura. Snel de badkleding aan en we gaan weer lekker zwemmen, uitrusten, lezen, etc. Heerlijk! Rond de middag eten we een broodje bij het zwembad, waar Marc eigenlijk al geen geduld voor heeft want hij heeft een Spaans mannetje gevonden met wie hij in het zwembad kan spelen, dus hij weet niet hoe snel hij alles naar binnen moet stoppen. Om 15u gaan we uit het zwembad, omkleden en gaan we naar PortAventura park. Het is een stuk minder druk dan gisteren. Op de borden staan de wachttijden aangegeven bij de meest populaire attracties, en dat varieert van 5 tot 20 minuten. Dat is nog wel te doen! Ik wil vandaag heel graag in de Shambhala (heel snelle achtbaan). Van Steef hoeft het niet en Marc is heel blij dat hij nog geen 1.40m is hahaha. Echt een superleuk park met voor de kleinere kindjes ook nog een sesamstraat gedeelte. Wachtrij bij de Shambhala is 10 minuten. Nou dat is te doen. De mannen gaan ondertussen wat drinken op het terras met uitzicht op de achtbaan. Als ik aansluit in de rij zie ik dat er ook een single rij is. Nou, dat is mooi want ik sta direct vooraan! Als er nog een plaatsje opgevuld moet worden kan ik erbij. Net voor me wil een moeder met haar zoon erin, mannetje is 1.39m en mag er niet in. Zwaar teleurgesteld blijft het mannetje achter en mag mama er wel in.....voorin. En ja hoor, ik mag ernaast! Nu vind ik deze achtbaan echt heel gaaf. Maar hij gaat zo steil naar beneden dat ik vooraan toch wel echt heel spannend vind (de vorige keer zaten steef en ik meer achteraan). Blij dat ik even met de vrouw naast mij kan kletsen dat scheelt een hoop. Uit de achtbaan is Marc maar wat blij dat ik er weer uit ben want hij ging wel heel steil, snel en veel over de kop haha. We gaan verder en Marc wil voornamelijk in attracties waar je nat in wordt. Nou, met de temperatuur vandaag is dat helemaal niet erg! We vermaken ons prima en gaan rond 20u weer terug naar het hotel. Daar eten we en na het eten zoeken we de kamer op. zwemmen, relaxen, pretpark.....daar word je toch echt wel moe van!!