Dag 21 Barcelona naar Salou

28 juli 2018 - Salou, Spanje

Om 7u gaan we eruit. Douchen en de tassen maar weer inpakken. Ditmaal lukt het niet om alles goed in de backpacks te krijgen, dus besluiten we 1 rugzak te gebruiken om souvenirs in te doen. Wel zo makkelijk en zo houden we ook alles heel! Om 9.30u is Nigel bij ons voor de uitcheck en vervolgens gaan we naar station Sants. We willen op het station nog stoelreservering maken voor de reis naar Valencia (voor maandag) maar dat gaat allemaal niet zo makkelijk! tjee hoe easy was Duitsland en Italië, zo'n ramp is Spanje. Online kan je wel boeken met ticket maar niet alleen reservering, dat moet aan loket. Kom je aan loket, kan ik daar alleen reservering maken voor dezelfde dag. Voor andere dag is ander loket en tja mevrouw dat is alleen van maandag t/m vrijdag (grrrrrrrrr bijna op ontploffen maarja we kunnen nu eenmaal niks beginnen). Zonder reservering op zak en toch wel met een iets minder gezellig humeur (want oh oh oh gaat die reservering dan nog wel lukken?) hebben we om 11.03u de trein naar Salou Portaventura. Het is een regionale trein deze keer (dus zonder reservering dus zonder vaste stoel) -> Stampvol de trein -> Marc kan zitten wij moeten staan....wel met backpacks op de grond. Om 12.30u zijn we bij station Portaventura. We lopen 10 minuten naar hotel Caribe en zijn blij dat we er zijn. Bij het inchecken horen we dat onze kamer echt pas om 15u klaar is maar dat we gelukkig de backpacks in de bagage opslag kunnen doen en dat we in de tussentijd gewoon gebruik kunnen maken van het zwembad....YES!!!!!! Snel alles in de bagage opslag en dan eerst even eten voordat we een duik nemen. Echt meest slechte eten wat we deze vakantie hebben gehad!!!! Marc had 2 soort pintxos met ham (waarvan het stokbrood zo taai was dat hij bijna al zn melktandje eruit trok), burger van Maria was op zich wel te eten maar niet meer dan dat en tja over Stefans steak.....nummer 1 kwam doorbakken aan i.p.v. rare dus die werd netjes teruggegeven. nummer 2 had geen kleur en was gewoon koud dus die ging ook terug. Nummer 3 kon ermee door (stefan had gewoon vort echt honger) dus die is uiteindelijk opgegaan. Wel jammer gezien de lekkere dingen die we deze vakantie al gehad hebben! Dan gaan we nu eindelijk zwemmen. Heerlijk ontspannen. Stefan met een boekje in de stoel en Marc en ik lekker het water in. Om 15.15u krijgen we een sms dat de kamer klaar is dus sjouwen we eerst alle spullen daarheen om vervolgens het zwembad weer in te plonsen. We hebben tot 18u gezwommen, daarna opfrissen op de kamer en om 19u diner in hotel. Ditmaal een buffet. Is goed verzorgd, veel keus, heel netjes. We hebben allemaal lekker gegeten. Om 20.15u gaan we met een treintje naar PortAventura park. Het is druk! Vandaag is het park super lang open (tot 3u) en dat merk je wel. We gaan alleen in de Splash waar we 50 minuten in de rij moeten wachten. Kletsnat komen we eruit, Marc vindt het fantastisch. Ik voornamelijk koud nu de zon weg is! We kijken nog even bij een show en gaan dan weer terug naar het hotel. Daar zijn we om 22.30u....laat zat!