Dag 20 Barcelona

27 juli 2018 - Barcelona, Spanje

Sorry sorry het heeft even geduurd maarre we hebben tenslotte vakantie hè haha. Uitslapen! We komen pas om 8u uit bed en het gaat allemaal wat langzaam. Om 10u gaan we op pad.  Voor vandaag staat er niet echt iets op het programma, dus gaan we met de metro naar het centrum. Daar wat gewinkeld en eigenlijk per ongeluk in de wijk Gótic gekomen. Hoe vaak we ook al in Barcelona geweest zijn, deze wijk hebben we eigenlijk nog nooit gezien. Mooie gebouwen en er staat een prachtige kerk. In deze wijk ploffen we neer bij Al Alcoba Azul waar we heerlijke tapas eten. We lopen door naar het strand want daar heeft Marc het al een paar dagen over. Stefan lekker in een strandtent met een biertje en wij lekker op het strand. Wat is het toch altijd lekker het strand. Wel mega druk hier dat is wel jammer en het strand naar zee loopt voor kinderen niet fijn af dus Marc wil er niet in (is die muppet sowieso vergeten z'n zwembroek in de tas te doen maarja een boxer volstaat anders ook wel droogt toch zo). Tot 16u zijn we lekker op het strand, dan is Stefan er echt wel klaar mee. Onze strandliefhebber hahaha. We lopen naar een terrasje waar we nog even een frisje drinken om vervolgens om 17u bij Barceloneta sangriabar binnen te lopen (was helaas niet eerder open). Staan diverse sangria's op de kaart, zelfs alcoholvrije, dus Marc voelt zich een hele bink want hij krijgt ook een mooi glas sangria. We lopen de boulevard af en pakken vervolgens de metro richting carrer de Blai. Deze straat is bekend vanwege de pintxos. Voor degene die dit niet kennen: bar staat vol met diverse hapjes waar een prikkertje in zit (soms in diverse kleuren dan heeft het andere prijs). Je mag zelf van de bar afpakken wat je lekker vindt en op het einde van de avond betaal je aan de hand van het aantal prikkertjes. Leek ons wel een keer leuk en lekker, dus we komen uit bij La Tasqueta de Bai. Nou, de hapjes die wij hebben geproefd zijn allemaal heerlijk! Marc wil weer vanalles proberen en zit heerlijk te smikkelen. Zelfs de obers moeten lachen als ze hem weer aan zien komen huppelen met z'n bordje. Hier waren de "normale" pintxos € 1,- en de wat apartere € 1,80. Nou, dan kan je nog wel een keertje iets proberen! Vooral de kroketjes met ham waren bij Marc wel favoriet! Hij kan er geen genoeg van krijgen en op het einde van de rit heeft hij nog meer gegeten dan ons! Met ons buikje rond pakken we vervolgens de metro naar het appartement, daar zijn we rond 22u.