Dag 17 Rome

24 juli 2018 - Rome, Italië

Alweer de laatste dag in Rome :-( super jammer want wat hebben we het fijn hier! Wel staat er voor vandaag nog zoiets ontzettend gaafs op het programma, super om onze vakantie hier mee af te sluiten : Angels & Demons tour! Voor degene die het niet kennen: is een boek van Dan Brown (later ook verfilmd). Stefan en ik vinden het fantastisch, dus ontzettend gaaf om dan nu in Rome naar dezelfde plekken als de film te gaan! Helemaal happy staan we dus naast ons bed deze ochtend. Marc ietsje minder. We hebben hem zo goed mogelijk uitgelegd waar het over gaat dus wat we gaan doen en hetgeen hij leuk vindt is dat we niet de hele tijd hoeven te lopen maar met een busje van plek naar plek worden gereden. haha menneke toch. Eerst nog even een ontbijtje scoren voordat we op pad gaan. Om 8.45u moeten we verzamelen bij Piazza del Popolo (voor de kenners; startpunt element aarde -> kerk Santa Maria del Popolo). We maken kennis met onze gids Mike. Ontzettend leuke Amerikaan die voor de liefde in Rome is blijven plakken en die ontzettend goed kan vertellen.  Zowel over het boek als echt over de geschiedenis van Rome. Ook met de nodige humor het is echt nooit saai! De tour is in het Engels, dus we moeten wel voor Marc vertalen waar hij over vertelt. Vanuit de kerk lopen we naar een busje wat voor ons gereed staat wat ons vervoert naar plek nummer 2 (St.Pieterplein -> element lucht), vervolgens gaan we naar plek nr 3 (Kerk Santa Maria della Vittoria -> element vuur), dan naar plek nr 4 (Piazza Navona -> element water) om vervolgens uit te komen bij Castel Sant'Angelo (kerk der verlichting). Binnen in Castel Sant'Angelo nemen we afscheid van Mike en mag iedereen zelf nog alles daar bekijken. De tour duurde tot 13u. Was geen moment saai, al was het voor Marc natuurlijk wel een lange tour. Nu mocht hij ff "los"; oftewel ff rondrennen, dansje doen, etc. Even de energie kwijt! En natuurlijk kwam direct de zin: mam, ik heb honger! Maar natuurlijk, dat we dat nog niet gehoord hadden. Daar in de wijk hebben we rond 14.30u een restaurantje opgezocht en hebben we nog lekker pasta gegeten. Nog wat souvenirs gekocht en gewoon genoten van hoe mooi Rome is. Om 17.30u waren we terug in het appartement en hebben we alvast de backpacks en daypacks ingepakt want morgenvroeg laten we het mooie Italië achter ons en vliegen we naar Barcelona! ciao Italia, quanto sei bella!!!!!!!

1. Hanneke Passon:
    24 juli 2018
    Dag Rome...op naar Barcelona.

Geniet ervan!!!!