Dag 16 Rome

23 juli 2018 - Rome, Italië

We zijn op tijd wakker maar draaien ons nog even om. Het ziet er buiten niet al te best uit, en dat is nog zat uitgedrukt! Het regent gigantisch! Nou, dan rusten we maar lekker even uit. We hebben toch niks speciaals op het programma staan dus dat kan best. Het blijft echt goed regenen tot een uur of 10, maar als het droog is trekken we het appartement achter ons dicht en gaan we naar ons ontbijttentje. Heerlijk, hier zijn we wel aan toe! Met een volle buik vertrekken we richting de Spaanse trappen. Daar hebben ze veel leuke winkeltjes en mensen die op straat vanalles maken, oftewel voldoende leven. We kopen nog wat souvenirs, Maria kwijlt voor de tigste keer bij de veel te dure sneakers en we zitten lekker op terrasjes en kijken wat rond. Rond 14.30u lunchen we bij Cantina E Cusina. Hier hebben we al een keer gegeten en Marc is helemaal weg van de pasta daar (is inderdaad ook allemaal erg lekker). Ik word voornamelijk happy van het tentje wat ernaast zit want daar hebben ze echt zo'n lekkere tiramisu....zo heb ik hem nog nooit gehad! Hier gaan we dus ook nog maar een keertje naar binnen! Onderweg vangen we nog wat Pokemons want dat blijft toch ook leuk, zelfs in Rome hahaha. Daarna gaan we naar Park Borghese. Per ongeluk staan we voor een soort van vijver waar je een bootje kunt huren. Dat vindt Marc wel erg leuk, dus Stefan is de Sjaak....die mag roeien bij deze zomerse temperaturen (want ondanks de regen vanochtend is het gewoon warm). Ach 15 minuutjes was leuk! Park zelf is niet zoveel aan. Niet zo mooi onderhouden als in Nederland/Engeland/Duitsland. Dat valt wel op. Jammer, want zou wel heel mooi kunnen zijn. We lopen dezelfde weg weer terug en kijken nog wat winkeltjes. Vandaag willen we langer in het centrum blijven omdat na zonsondergang St.Pieter en Castel Sant'Angelo zo mooi verlicht worden. Via Tripadvisor vinden we een restaurantje in de buurt, daar aangekomen is hij niet open. Balen, nu moeten we dus over naar plan B. Nou, we ploffen gewoon ergens neer en hebben lekker gedineerd. Marc is nog goed wakker, waarschijnlijk meer wakker dan Stefan en ik samen. Hij vindt de verlichte gebouwen fantastisch....en dat is het ook! Super mooi om dan foto's te maken. Toch eens wat anders. Om 22u zijn we weer terug in het appartement en ligt Marc direct te slapen maar wij niet veel later. Morgen weer op tijd eruit want we moeten ons om 8.45 melden voor een tour.