Dag 18 Rome naar Barcelona

25 juli 2018 - Barcelona, Spanje

5u gaat de wekker. Tjee erg vroeg. Marc sprint ook een paar keer terug naar zijn bed om er het liefst in te blijven liggen. Om 5.40u staat de taxi voor en trekken we het appartement achter ons dicht. Wat was het fijn hier!!! Super fijn dat Federico de taxi voor ons heeft geregeld. Italianen en Engels is niet altijd zo'n goede combinatie, dus als wij op z'n Italiaans een taxi zouden moeten bestellen word dat ook niks denk ik. Om 6.20u zijn we op het vliegveld. Ruim op tijd dus. Direct maar de backpacks inchecken -> 25.2kg samen....netjes!!! Moeten we wel even bijzeggen dat de andere rugzakken die we als handbagage mee mogen nemen tot de nok toe gevuld zijn! Vervolgens door security en dan ontbijten. Nog even taxfree winkeltjes kijken (maar is niet zoveel) en om 8u mogen we aan boord. Marc vindt het maar spannend. Hij is anders dan normaal, heeft ook slecht geslapen. Tja, is natuurlijk ook spannend voor de 1e keer vliegen maar hij is voornamelijk bang dat het vliegtuig neerstort :-( Stinkbeer moet in het vliegtuig ook echt uit z'n tas want anders is het echt niet te doen. Om 8.45u gaan we dan de lucht in. Wow mam, vliegen is wel gaaf hoor! pfffff gelukkig!!! Direct moet Marc naar de wc. Haha best gaaf natuurlijk om te kunnen zeggen dat je in het vliegtuig geplast hebt hahaha. Om 10.15u landen we in Barcelona en om 10.30u lopen we het vliegtuig uit. Op zoek naar trein/metro. Als we die weg eindelijk gevonden hebben is het best druk bij het ticketautomaat waardoor de trein net voor onze neus wegrijdt. Helaas, wel even tijd om te drinken. Om 11.38u komt de volgende trein en ongeveer 20 minuten later stappen we uit bij Sants. Dan is het nog een kwartiertje lopen naar het appartement, maar valt niet mee met backpacks + andere rugzak + warmte in Barcelona. Blij als we er zijn en zien dat Nigel (de verhuurder) er ook al is....én de backpack van me overneemt. Yes! Ruim mooi appartement. Heeft alles wat we nodig hebben...alleen.....Het 2 persoonsbed is niet zo groot. Zijn we dan zo verwend met ons lekkere bedje thuis?!?! Dit is echt een twijfelaar. Op zich niks mis mee (lekker knus hahaha) maar na een dagje sjouwen is wat ruimte (eigen plekje) ook wel fijn! Nigel legt uit waar we alles kunnen vinden, dichtstbijzijnde metro, etc en hij vertrekt weer. Fijn om te weten dat hij in de buurt woont mocht er iets zijn kunnen we hem bellen. We droppen alles op 1 kamer en gaan richting de stad. We beginnen aan het begin van de Ramblas. Marc kijkt zijn ogen uit. In alle kraampjes spullen van Barca (hebben hebben hebben) iets verderop ook nog een Barca-store dus hij moet natuurlijk even gaan kijken waar hij z'n geld aan uit kan geven. Want tja, Barcelona is de beste club vd wereld mama, dus daar heb ik mijn geld voor bewaard. Het viel niet mee, maar uiteindelijk hebben we Marc wel de winkel uit gekregen en konden we naar de overdekte markt aan de Ramblas (Mercado St.Joseph). ohhhh heerlijk verse smoothies en een puntzakje met ham erin! mmmmmmjammie! We sjokken nog wat over de markt en lopen verder richting de haven. Marc wil eigenlijk wel zwemmen, Stefan vindt het eigenlijk te ver lopen, dus uiteindelijk ploffen we neer op een soort van parkje vlakbij de haven. Heerlijk even liggen (volgens mij hebben we ook alle 3 even gedut). Marc heeft in ieder geval weer energie voor 10, na een ijsje kunnen we weer verder. In de buurt zijn wat leuke winkeltjes. We lopen alvast richting restaurant waar we voor vanavond hebben gereserveerd: Casa Lolea. Ohhhhh hier dacht ik al aan toen ik vanochtend wakker werd!!! De lolea sangria vind ik echt zo lekker dat toen ik hoorde over dit restaurant ik er echt heen moest. Nou, de tapas zijn ook heerlijk en die fles Lolea (deze keer de rosé want die had ik nog nooit gehad) hebben Steef en ik mooi soldaatje gemaakt! Mannen hadden als toetje nog Creme Catalana.....nou, doe mij nog maar een glas sangria hahaha. Om 21u gingen we met de metro weer richting het appartement. Maarja....toen moesten we het appartement nog vinden....dat duurde ff....Uiteindelijk lagen we rond 22.30 gedoucht en wel in ons bedje. Toch wel lange dag!!!!!