Dag 3 Berlijn

10 juli 2018 - Berlijn, Duitsland

Goh de biologische klok is ook hier aanwezig. Om 6.30u zijn we "gewoon" wakker. Heerlijk rustig aan doen op de vroege morgen is ook wel fijn. Als we klaar zijn gaan we naar hetzelfde tentje als gisteren om ons ontbijt te scoren. Was goed bevallen. Vandaag had Stefan koffie i.p.v. espresso, en dat valt dus niet goed op de ochtend. Hij kon nog niet echt wakker worden (dan nog ff iets minder tegen hem kletsen haha). Om 8.45u pakken we de bus naar het Museum für Naturkunde. Daar komen we veel te vroeg aan, dus besluiten we bij Balzac Coffee maar wat te drinken (espresso voor Stefan dan komt alles goed). Om 9.30u gaat het museum open en zijn we daar dus ook. Marc is bijna niet te houden en wil heel graag naar de T-rex, genaamd Tristan, gaan kijken. Nog even geduld! Ruimte voor ruimte gaan we het museum door. Dit is even lastig voor hem! We zien de langnek dino, diverse stenen (mineralen), info over cosmos sterrenstelsel, dieren op sterk water, opgezette dieren en dan eindelijk zijn we bij Tristan. Alle info over deze dino neemt Marc in zich op. Museum was het zeker wel waard! Daarna gaan we naar de Berlin Wall memorial (staat nog een stuk muur met uitkijktoren). Mooi (maar blijft raar) om te zien. Marc heeft voor de verandering honger. Komt dat mooi uit, want vandaag willen we naar (wat we hebben gehoord) het beste tentje voor curryworst in town : Konnopke's Imbiss. We pakken dus snel de tram. Tentje ziet er van de buitenkant niet uit, zo onder de U-bahn. Maar, ohhh de curryworst is lekker!!! Marc heeft een soort van knakworst (2) en dat is maar goed ook want in zijn gulzigheid ligt er zo 1 op de grond. Met een volle buik gaan we naar Hackesche Höfe waar we wat winkeltjes kijken en uiteindelijk neerploffen op het terras van Weihenstephan voor een lekker biertje.....appelsapje voor Marc in een mooi bierglas! Dan nog even chillen aan de Spree in lekkere luie strandstoelen zodat we fris en fruitig naar de Berliner Dom kunnen (ditmaal zonder ballon). Super mooie kerk. Marc is helemaal onder de indruk en wil natuurlijk een kaarsje aansteken. ,,Kaarsje is voor opa Herman, mama, zodat hij weet dat ik hem niet vergeet"! SLIK. Natuurlijk willen we genieten van het mooie uitzicht vanaf de Dom. Zonder te mokken neemt Marc de 267(!!!) trappen. Uitzicht inderdaad heel mooi! Na deze inspanning heeft Marc wel een beloning verdiend enne het 1e ijsje van de vakantie is een feit! Dat is zeker genieten! Nu naar Alexanderplatz om souvernir voor Marc te kopen (die hij de 1e dag al had gespot) en dan door met de metro naar Markhalle Neun. We hebben gehoord een soort van foodhal, maar eenmaal daar valt het echt heel erg tegen. Jammer! Hoogtepuntje in de hal is toch weer een fotohokje en we besluiten weer wat belachelijke foto's te maken. Altijd leuk! Het is inmiddels 17.45u en we besluiten richting metro te gaan en naar het restaurant voor avondeten te gaan. Marc heeft gekozen voor Mexicaans (wie weet eet Lozano hier wel hahaha) en we gaan lekker eten bij Tex Mex. Weer lekker gegeten (en Maria heerlijke cocktail gedronken). Na het eten besluiten we naar het hotel te gaan. Best lange dag en iedereen is er wel een beetje gaar van. Stiekem best veel aan het reizen en lopen geweest vandaag. Nu lekker Frankrijk-België kijken en dan alvast voorbereiden voor morgen.