Dag 4 Berlijn naar München

11 juli 2018 - München, Duitsland

Om 7u zijn we allemaal wakker. Marc heeft er wel moeite mee.....maarre....hij was gisteren echt niet moe hoor!?!?! We zorgen dat de tassen al ingepakt zijn zodat we straks direct kunnen vertrekken. Eerst nog lekker ontbijten (ja hoor, weer bij hetzelfde tentje) en dan gaan we naar de Siegessäule (De ere zuil staat op een groot verkeersknooppunt midden in het park). Met gevaar voor eigen leven steken we de weg over, om er (als we hijgend van het rennen aan de overkant staan) volgens achter te komen dat we via een tunnel hafdden kunnen gaan. Goed om te weten voor de terugweg! We zijn er om 9u, maar helaas gaat het pas open voor beklimmen om 930u. nou, dan gaan we in de tussentijd maar even Pokemons vangen (je moet toch iets doen). Als het dan eindelijk open gaat merken we dat het wel een goede ochtendgym is -> 285 treden tot het uitzichtpunt. Gelukkig hebben we straks in de trein voldoende tijd om uit te rusten. Het uitzicht is wederom schitterend. Op welk puntje van Berlijn je ook staat, de fehrnsehturm zie je overal, best grappig eigenlijk. Na deze flinke klim gaan we weer terug naar het hotel, tassen pakken en om 11u checken we uit. via S-bahn gaan we naar station Berlin Hbf. We kopen nog wat lekkers voor onderweg en moeten nu wachten tot de trein om 12.30u vertrekt. met onze 1e klas tickets hebben we toegang tot de DB Lounge (gratis koffie, koekjes etc maar vooral heerlijke stoelen). We komen binnen en de mevrouw bij de balie wil de QRcode scannen. Dit lukt niet omdat het te klein is. ze mompelt een paar keer : Grosser, grosser.....Ja muts ik heb het niet groter anders kreeg je het wel!!! Flink pissed dus maar omgedraaid en uiteindelijk bij de Mc beland waar we dan maar wat drinken etend van een bak mc nuggets (tja, nu we er toch zijn). Ik kon het niet laten om even een tweet te versturen naar de DB over die weigering in de DB lounge. Blijkbaar zijn we dus onterecht geweigerd en of we even terug wilde gaan.....uhhhh nee want onze trein vertrekt al over 25 minuten (er wel bij denkend...heb het niet getweet.....maar ontsla die stomme muts die haar dag niet heeft maar meteen). Om 12.20u lopen we richting perron en de trein staat er al dus zoeken we onze plek. Deze trein is echt wel beter dan de trein naar Berlijn. Fijne stoelen, een tafeltje en ja ja wifi! Marc vermaakt zich prima met de tablet, Stefan leest en Maria werkt ( 3 uur) aan ons plakboek. Toch wel fijn zo'n treinreis. Om 17.17 zijn we in München. 450 meter van het station ligt ons hotel dus lekker dichtbij. Inchecken hebben we online gedaan dus we krijgen direct de sleutel. Het is een mooie kamer maar wel een stuk kleiner dan in Berlijn. Tjee wat zijn we daar verwend. Tassen op de kamer en we gaan direct even naar een winkelcentrum waar een legowinkel zit. Mannen blij haha (al kopen ze ditmaal niks). Om 19.15u gaan we eten bij Hans Im Glück. Lekker restaurantje maar Marc baalt (en laat dat duidelijk merken) want het is een burger restaurant en hij heeft zin in pasta. Dat gaat dus niet werken. grom grom nog een keertje grom. Als hij vervolgens ook nog appelsap met bubbels krijgt is ie er klaar mee. Uiteindelijk vindt hij zijn burger toch wel lekker maar kan niet wachten tot we buiten zijn zodat hij wat water uit de tas kan pakken. Dat duurt nog even want mams zit aan een heerlijk cocktail Om 20.30u zijn we terug bij het hotel. Marc valt zo goed als direct in slaap. Wij kijken nog lekker Kroatië - Engeland en wat Netflix. Morgen weer een dag (.....daar waar Marc al lang naar uitkijkt : de Allianz Arena! Oftewel, het stadion van Arjen Robben volgens Marc). Freundlichen grussen

1. Annelies:
    11 juli 2018
    Mooi de fotos van de toren. Wat fijn voor Marc in de trein met Wi-Fi.
    Het 1e stuk zit er alweer op.
    Met Sjors gaat het goed.
    Vandaag 2 keer een uur gewandeld en goed gegeten. Rijst, kip en een paar brokjes.
    Kusjes aan Marc :-) :-)
  2. Maria Stefan en Marc Fransen:
    12 juli 2018
    Wat fijn dat het met Sjors goed gaat!!!! Dikke knuffel aan ons meisje enne x terug van Marc!!