Dag 25 Valencia

1 augustus 2018 - Valencia, Spanje

Beter geslapen met de ramen open. Nadeel is wel dat de muggen me ook weer weten te vinden....grrrrr! Om 8u is iedereen wakker en rond 9.30u gaan we op pad. Eerst even ontbijten, dit doen we bij Dulce de Leche. Hier had ik op internet al wat over gelezen en inderdaad....jammie!!! Yoghurt met vers fruit en de mannen een lekker broodje. Heel de winkel staat vol met heerlijke taarten en gebakjes. Je moet je echt inhouden om die niet als ontbijt te nemen! Om 10.10u pakken we de bus naar Musea de les ciènces Principe Felipe (wetenschapsmuseum). Daar zijn we om 10.30u. Verschillende dingen te bekijken (lego, dino's, menselijk lichaam) en te doen (lego bouwen, proefjes, bloeddruk meten etc). Erg interessant, ook voor Marc!!! We lunchen ook nog daar, heerlijke pizza, en om 14.30u zijn we bij Oceanografic, een deur verder. Een soort van dolfinarium maar dan in Valencia! Super leuk van pinguïn tot flamingo en van haai tot dolfijn. Vooral de dolfijnenshow was erg mooi. Om 18u pakken we de bus naar het oude centrum om daar te gaan eten. Marc wil heel graag nog een keertje Pintxos eten (wat wij overigens ook heerlijk vinden) en we komen uit bij Sagardi. Nou, de Pinxtos in Barcelona waren heerlijk maar deze zijn echt verrukkelijk! Een lekkere aqua de Valencia erbij en de avond is compleet! Voor wie het drankje niet kent: het heeft compleet niks met aqua (water) te maken, het zit er zelfs niet eens in! Een heerlijk drankje gemaakt van cava, sinaasappelsap, gin, wodka en suiker. I LOVE IT!!! Het toetje pakken we op Plaza de la Reina (waar ook de bus stopt) bij Llinares...een lekker ijsje! Hier hebben ze "normale" smaken maar ook smaken als bijvoorbeeld tomaat, gerookte zalm, chorizo.....nou, Marc neemt gewoon oreo en ik houd het bij aftereight. Steef is niet zo'n ijseter, die pakt liever een kopje koffie! Om 21u gaat de bus weer richting het appartement en om 21.45u liggen we toch wel knock out in ons bedje! Het was een geslaagde dag!