Dag 1 Berlijn

8 juli 2018 - Berlijn, Duitsland

Om 6.30u gaat al de wekker. tjee, het is wel erg vroeg. Marc is nog niet van de spanning af. Hij kan alleen niet goed aangeven wat precies de spanning is. We hopen dat hij zich snel weer wat beter voelt. Tas goed inpakken, douchen en iets eten op de hotelkamer en we vertrekken naar het station. Om 8.02 vertrekt daar de IC richting Berlijn. Op het station aangekomen blijkt dat de IC niet komt maar dat we met een trein van de NS naar Bad Bentheim worden gebracht en dat daar de oorspronkelijke trein klaar staat (na ons bus avontuur hopen we dit dus van harte)....de IC blijkt er inderdaad te staan en we gaan op zoek naar onze wagon. Lekker luxe 1e klas, we zitten in de aparte coupé met nog 1 Nederlands meisje (die voor het eerst alleen weg is, dus Marc heeft meteen iemand om mee te kletsen hoe spannend het allemaal is). Treinreis gaat prima. Tablet, e-reader, gewoon wat naar buiten kijken, kletsen of juist even dutten...op zich prima. Na 3 uurtjes komt Marcs 1e piep of we er bijna zijn. Nou, op zich best netjes, alleen bleef hij die vraag om de 10 minuten herhalen. Dat werd toen wel wat vervelend, helemaal omdat we WEER vertraging opliepen. Ditmaal omdat er vanochtend een bom uit WOII gevonden was bij Wolfsburg de deze juist toen wij langs dat traject moesten tot ontploffing werd Toen zijn we direct op pad gegaan. Om de hoek bij hotel is een park met speeltuin, en Marc moest even zijn energie kwijt. Nou, lekker klimmer dan maar!!!! Na het klimmen op naar de fernsehturm. Omdat we niet direct naar boven konden hebben we in de tussentijd maar een koffie gedronken bij Starbucks (wat een straf is het toch). Uitzicht vanaf fernsehturm was super mooi. Marc was ineens weer wakker!!! Daarna naar Urania Weltzeituhr, waar ze van 148 steden de tijd aangeven....was gelukkig dichtbij. Vervolgens de metro gepakt richting Eastside Gallery (muur). Eerst hebben we in een tentje Schnitzel gegeten zodat we een goede bodem hadden voor de 1.3km van de muur (Marc was er eigenlijk al wel een beetje klaar mee). Blijft indrukwekkend dit stukje geschiedenis. Hebben we dus ook geprobeerd Marc even allemaal uit te leggen. Iets anders bekijken zat er niet meer in. Marc is echt moe. Om 20u zijn we weer bij het hotel, en na een heerlijke douche is hij zijn bedje ingestapt en gaan wij nog even wat kijken of Netflix! Maar wat we hebben gezien van Berlijn (sommige dingen nog op afstand).......we zijn fan!!!!

1. Suus:
    8 juli 2018
    Super! Wat een mooie foto's hebben jullie nu al.. En steef wat sta jij er ontzettend mooi op 😀 echt leuk om die blije snoetjes van jullie te zien.. Lekker genieten.. En voor ons wel fijn dat Marc vroeg gaat slapen. Hebben jullie mooi tijd voor een reisverslag. Heb ik een nieuw doel nu gtst zomerstop heeft 😉🙈😂
  2. Maria Stefan en Marc Fransen:
    8 juli 2018
    we zijn aan het oefenen voor "blij-ei-gezicht"....lukt al aardig of nie dan hahaha! Ja is echt super tof hier, enne hoop je elke avond wel op de hoogte te houden!! xx
  3. Annelies:
    10 juli 2018
    Ziet er allemaal goed uit.
    Genieten maar.
    Enne Suus.....GTST heeft een alternatief ter vervanging.
  4. Suus:
    10 juli 2018
    Hihi.. Ik zie nu pas jullie reacties... Jaaaa.. Ik heb het ook al gezien. Maar lees dit toch wel echt liever..
    Xxx