Dag 5 München

12 juli 2018 - München, Duitsland

Het is echt even wennen de nieuwe kamer. Marc slaapt apart, tegenover ons bed onder de tv en het bed wat wij in slapen mag eigenlijk geen 2 persoonsbed heten. Ach tis wel knus hahaha. Verder prima hoor, nette kamer....schoon! We zijn allemaal op tijd wakker. Allemaal douchen (wat wel heel raar is met een glazen wand midden in de kamer) en om 8u gaan we ontbijten. Ditmaal lekker in het hotel! Marc vindt het fantastisch! Zelf uitzoeken wat hij wil eten. Broodje heeft hij sowieso gegeten, maar toen hij de donuts zag liggen was hij verkocht! al waren het "maar" mini's, 4 gingen erin al koek bij Marc! ook nog ff 2 bakjes yoghurt naar binnen gelepeld en meneertje was er klaar voor! Op 9u waren we in de stad en zijn we eerst naar Alte Peter (kerk) gegaan. Helaas konden we niet naar boven, dat was pas vanaf 10u en we hadden geen zin om te wachten. Wel mocht Marc een kaarsje aansteken. Het begint een traditie te worden, enne we moeten zeggen zolang hij dat mag doen doet hij verder ook niet moeilijk over het bezoeken van een kerk. Nou, da's mooi....op naar Frauekirche dan maar! Hoppa nog een kaarsje aansteken ( wat zal opa blij zijn met een kereltje wat zo vaak aan hem denkt). Deze kerk is wel sober t.o.v. de andere kerk. Dat valt zelfs Marc op (niet zo mooi beschilderd op het dak haha). Nu we toch in het centrum zijn gaan we maar meteen wat winkeltjes bekijken. Dat vindt ons mannetje ineens een stuk minder leuk. Helemaal als we hem een dirndl laten zien en zeggen dat dat hem vast heel mooi zal staan hahaha. Om 11u zijn we op Marienplatz bij Neues Rathaus. Plein staat goed vol met mensen die allemaal naar het klokkenspel komen luisteren. Leuk, maar om nu te zeggen bijzonder (zoals in de reisgidsen) kunnen we ook niet zeggen. Dan zie ik ineens iemand lopen bovenop het Neues Rathaus. Leuk, je mag er dus ook op! Kaartjes kopen en wij dus ook met de lift naar boven. Mooi uitzicht over München, met goed kijken zien we zelfs de Allianz Arena die een heel stuk uit het centrum ligt. Hierna gaan we naar de Viktualienmarkt. Je gaat het vast niet geloven, maar Marc lust wel iets (natuurlijk ruikt het allemaal lekker maar da mannetje kan altijd eten)! We ploffen neer op zo'n echt Duits bankje (zo'n houten waar je gezellig op zit totdat bijna iedereen opstaat en jij op het hoekje die bank dus tegen je kop aan krijgt omdat hij omhoog wipt). Wat zullen we dan eten? Marc wil een broodje visstick van Nordsee en ik wil daar de salade. Neem voor Stefan sushi mee. Nou gadsie, die is dus echt niet te eten. taaie zooi, zo slecht nog nooit gehad. Stefan gaat ergens anders nog maar een schnitzel scoren. Maar weer een stukje lopen, met nadruk op stukje. We komen langs Hofbrauhaus, hier moeten we natuurlijk naar binnen! Het is inmiddels al middag dus zo'n biertje gaat er wel in. Bijna iedereen zit aan een pul van een liter, maar dit vinden we toch echt wel veeeeeeeel te groot. Halve liter moet wel lukken enne daar hebben we inderdaad weinig moeite mee. Van daaruit lopen we door naar de Englischer Garten (park groter dan Centralpark in NY). druk druk maar wel heel gezellige sfeer totdat Marc toch wel een beetje verschrikt vraagt waarom er een meneer in z'n nakie staat (OOPS).... Als we goed opletten zien we zo meer mensen, gewoon tussen de voetballende mensen / zonnende mensen (MET badkleding). Heel raar was dit wel. We chillen ook nog even in het park (bij Chinese toren) en gaan dan naar de U-bahn om eindelijk (volgens Marc) naar de Allianz arena te gaan. Het is nog een hele rit om daar te komen, en als we er zijn moeten we ook nog wel een stukje wandelen. Het gaat Marc allemaal niet snel genoeg.....hij wil naar binnen! Eerst hebben we nog het museum waar we een kijkje nemen voordat de tour begint. Om 16.15u start onze Engelse tour. Wel zo fijn want dat Duits is echt niks voor ons. De stoelen in het stadion zijn echt wel beter dan we bij PSV gewend zijn enne wat een beenruimte...heerlijk! Marc kijkt zijn ogen uit! Wel is hij een beetje teleurgesteld dat hij in de kleedkamer niet op de stoel van Arjen Robben kan zitten (is helaas allemaal afgezet met lint), maar dit maakt de wandeling door de spelerstunnel met het geluid van de Champions League helemaal goed (helaas is het filmpje hiervan mislukt omdat Steef het knopje niet goed indrukte). De tour duurde ruim een uur en toen mocht Marc los in de shop. Hij wilde het het liefst allemaal. Nou gappie, we hebben maar 2 rugzakken bij en we zijn pas weg. Na veel nadenken heeft hij uiteindelijk gekozen voor een voetbalbroekje + voetbalsokken! Want.....het shirtje heb ik al. Top. Uiteindelijk zijn we rond 18.45u weer terug in de stad waar we neerploffen bij een restaurantje waar ze vanalles hebben. Wij willen schnitzel en Marc spagetti. Dat is mooi, want dat is er. Alles op zijn Duits. Tjee minee wat veel. Nou, Marc heeft op 1 lepel na zijn hele bord leeggegeten zo lekker vond hij het. Die zal vannacht niet meer omvallen van de honger denk ik zo! Maar wel omvallen van de slaap. Op de kamer nog even tabletten, en om 20.40 allen echt zijn luiken dicht. voor ons wordt het ook geen latertje vanavond. Morgen weer reisdag en daar word je toch altijd wel gaar van! Freundliche Grussen xx

1. Hanneke Passon:
    12 juli 2018
    Wederom genoten van jullie verslag.
    Op naar de volgende locatie!!!
  2. Annelies:
    12 juli 2018
    Stinkbeer slaapt ook lekker.
    Leuke foto's in het stadion.
    Opa was ook trots op zijn kleinzoon.
  3. Suus:
    13 juli 2018
    Leuk weer! Veel plezier vandaag!