Dag 6 München naar Venetië

13 juli 2018 - Venetië, Italië

We hebben allemaal heel goed geslapen (misschien waren we ook wel gewoon echt heel moe). Om 8.15u hebben we ontbijt, weer in het hotel. Erg lekker al is Marc een beetje teleurgesteld dat er vandaag geen donuts zijn haha. We gaan nog even naar de winkel om inkopen te doen voor onderweg én om onze lege flessen en blikjes in te leveren (ja, in Duitsland zetten ze zelfs op blikjes en kleine flesje cola statiegeld). Dan terug naar het hotel om de tassen goed in te pakken en uit te checken en hoppa naar het station. We zijn er ruim op tijd, dus Stefan hopt nog snel de Starbucks in voor een lekkere latte mmmmmmjammie!  Als hij terug is, is de trein er ook. We staan direct bij ons rijtuig, dus lekker makkelijk. We hebben ons plekje snel gevonden. Net nu we dachten dat het niet luxer kon na de ICE, nou dat kan dus wel! coupé voor 4 personen afgeschermd (we deelden de coupé met een aardige Duitse meneer), ruime plaatsen én verstelbare stoelen om te liggen. Enig (best groot nadeel)....geen wifi! Damn, op sommige stukken ook geen internet dus niet veel spelletjes op de tablet voor Marc, geen spotify voor Maria en geen Netflix voor Stefan. Wel konden we genieten van het geweldige uitzicht! Echt super mooi vooral het stuk tussen Innsbruck en Brenner! Omdat het een lange treinreis is besluiten we in de trein maar wat te eten. Marc (voor de verandering) pasta, Stefan broodje schnitzel en Maria apfelstrudel. Nou, dat gaat er allemaal goed in! Met een vertraging van ongeveer 20 minuten komen we aan in Venetië (11.11u - 18.30u). Wat zijn we blij dat we de trein uit zijn. Alles ruikt meteen naar water en wat een mensen! We gaan lopend op weg naar ons hotel, ongeveer een half uurtje. Onderweg lijkt het wel een doolhof. we slenteren tussen straatje en lijken ineens de enige mensen in Venetië, terwijl het net nog zo druk was. Heel bijzonder.... Dan komen we voorbij een pizzeria (we zijn ongeveer op de helft qua lopen) en besluiten hier maar eens te gaan zitten. Pizza & Vino lijkt ons een erg goed combinatie! Wow, wat voor heerlijks komt er uit de keuken! Marc wil direct aanvallen en merkt niet dat de bodem hier wat dunner is dan hij gewend is (en dan ook nog goed belegd), dus alles valt eraf en precies op zijn been. au au au.....mannetje huilen, koude doek erop en na een paar minuten gaat het wel al heeft hij wel een behoorlijke verbrand plekje op zijn been. Pechvogel! Dit weerhoudt hem er niet van toch op zijn pizza aan te vallen al gaat het nu wel beheerst. De pizza moet er op 1 klein stukje aan geloven. Met een goed gevulde buik zoeken we de weg naar het San Marco plein, daar moet ik de verhuurder een berichtje sturen en zal hij ons opwachten. wij lopen en lopen en lopen, googlemaps loopt steeds vast (shit, waarom heb ik nog geen papieren map van venetië grrrrrr). Met een verdomde omweg zijn we dan om 20.30u bij het San Marco plein. Carlo heeft al berichtjes gestuurd waar we blijven en eindelijk kan ik antwoorden dat we er zijn. in een zijstraat zit het hardrock café, hier lopen we naartoe en ontmoeten we Carlo. Hij gaat met ons mee naar het huis, geeft een rondleiding en vertelt wat over Venetië. Dan is hij weer weg en is het voor Marc toch al echt wel tijd om zijn bed op te zoeken. Hij is moe maar baalt dat hij nog niet in een gondel heeft gezeten. Nou, dat doen we dan maar morgen. Voor ons word het ook geen latertje want morgen nog een druk programma. Arrivederci cari amici fino a domani! xx

1. Hanneke Passon:
    13 juli 2018
    Wat mooi om ook een groene bergen te zien.
    En wat een pech voor Marc.
    Hopelijk morgen geen pijn meer en kunnen jullie in de gondel.
    Geniet van Venetie.
  2. Suus:
    15 juli 2018
    Super!!! Echt heel leuk verhaal weer!