Dag 19 Barcelona

26 juli 2018 - Barcelona, Spanje

Om 7u gaan we eruit! De dag waar Marc zo naar heeft uitgekeken: vandaag gaan we naar Camp Nou...of is het nu Nou Camp??? Hier kom ik later op terug.... Wel moet hij nog even geduld hebben want we gaan eerst met de metro richting Sagrada Familia. De mooie kerk gemaakt door Gaudi (althans hij is ermee gestart, de kerk is nog niet af). Stefan en ik hebben de kerk al regelmatig gezien, maar nog nooit van binnen gezien de enorme wachtrij die er altijd staat. Nou, vantevoren tickets geboekt is echt super handig!!!! Eerst ontbijten! We ontbijten bij Costa. Jemig, heerlijke cappucino maar de medium is zo groot dat je je gezicht er bijna in kwijt kunt. Ik heb de hele dag geen koffie meer nodig!!!! Om 9u zijn we binnen bij de Sagrada. Super mooi! Mooi licht, zie je zelden in een kerk! Om 9.15 mogen we de toren bekijken. Teleurstellend is het wel dat net de toren die wij in mogen (je moet kiezen uit 2 : Passion of Nativity...wij kozen Passion dat is de stadskant) totaal in de steigers staat, dus wij die niet helemaal in mogen. We moeten met halverwege genoegen nemen. Hadden we dit geweten dan hadden we uiteraard voor de andere gekozen, maar helaas. Nou, uitzicht is geweldig en zoals ze nu de kerk aan het bewerken zijn ook echt prachtig. Kerk zou in 2026 (dan is Gaudi 100jr dood) af moeten zijn. Nou, dat is nog hard werken denk ik!!!! Om 10u wandelen we uit de kerk en drinken we tegenover nog iets. Ondertussen kaartjes kopen voor de bus touristic. Blijft leuk met zo'n open bus door de stad én deze heeft ook Nederlandse audio. Wel zo leuk voor Marc. Om 10.30u stappen we in de bus op weg naar Parc Guëll. Vanaf de busstop is het nog een flinke klim naar boven van ongeveer 15 minuten voordat we bij het park komen. Tjee, een stuk commerciëler dan de laatste keer dat we in Barcelona waren!!! Blijft mooi al het mozaïek van Gaudi. Maar ook hier heel veel afgezet voor restauratie. Salamander, huisjes, bankjes en de tuinen blijven natuurlijk wel mooi! Marc vindt het mooi maar staat te trappelen om de volgende halte....Camp Nou. Nog even geduld, we gaan eerst nog even eten. Om 13.30u ploffen we neer op het terras van Terra Mia, niet ver van Parc Guëll, en daar hebben ze heerlijke tapas met nog lekkerdere Sangria! Wij kunnen er weer even tegen. Dan weer de weg naar beneden naar de bus touristic. Stuiter stuiter Marc want nu gaan we dus richting het stadion. Daar aangekomen gaan we eerst richting de shop. Walhalla voor Marc....kind in een snoepwinkel! Alles vindt hij mooi want tja mama, Barcelona is de beste club vd wereld hoor! Nou kerel, toch zal je moeten kiezen tussen de spulletjes want het is allemaal wel mega duur. Hij zet z'n liefste gezicht op op zoek naar een sponsor haha. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor een keepersshirt van Ter Stegen, voetbalsokken en een bidon (In het centrum had hij ook nog een zwarte bal met oranje handtekeningen gezien maar die is hier niet meer). Helemaal happy moet natuurlijk direct zijn nieuwe shirt aan......met lange mouwen. pfffff veel te heet maar hij zegt van niet. Oké kerel doe maar aan dan! Om 16u mogen we het stadion in. Geen georganiseerde tour maar je mag zelf lopen. Wel kom je op veel plekken en is het tig keer beter geregeld dan bij San Siro -> museum, mixed zone, kleedkamer, perstribune, dugout, tribune en bij het veld (niet erop natuurlijk). Marc gaat hier later keepen zegt hij want het is echt wel een groot stadion. Nou kerel, goed op blijven letten bij de keeperstraining enne blijven oefenen!!! En om terug te komen op de naam van het station....dat is Camp Nou. Er komt een nieuw station wat de naam Nou Camp Nou moet gaan heten. Om 18u zitten we weer in de bus naar het centrum want Marc had toch echt wel zijn zinnen gezet op de voetbal met oranje handtekeningen, dus gaan we die nog halen. Na dagje Barca is zijn vakantiegeld gehalveerd hahaha. Maarja zo weet hij wel wat alles kost! Om 19.15u gaan we met de metro naar Placa Espanya. Daar eten we tapas bij TapaTapa. Geen culinair hoogstandje maar was op zich wel lekker. Marc zegt zelfs hardop dat hij tapas nog lekkerder vindt dan pasta. Heerlijk een kereltje wat alles wil proeven, al verbaast het ons wel dat pasta naar plek 2 gaat! Na het eten gaan we richting fontein waar rond 21.30 de fonteinshow begint. We staan mooi dichtbij. Fijn want dan kan Marc het goed zien maarre naar afloop zijn we zeiknat door de fontein. ach maakt niet uit, heerlijke verkoeling. Om 23u zijn we (nadat we een paar keer verkeerd waren gelopen en het appartement dus echt niet konden vinden) weer in het appartement. Snel slapen het was een lange dag!!!!