Dag 12 Milaan naar Rome

19 juli 2018 - Rome, Vaticaanstad

Beetje uitgeslapen vandaag, het was 8.15u toen we er allemaal uitkwamen. Snel douchen, tassen inpakken en uitchecken. Marc kreeg wederom een ijsje bij de receptie (tjee, ijsje maar nog geen ontbijt). Nu via tram, metro naar centraal station.  Daar zijn we om 10u. Even ontbijten in een koffietentje daar en op naar de vertrekhal. We zien pas 5 minuten voor vertrek op welk perron we moeten zijn. De trein komt direct aanrijden, dat vind Marc wel prachtig. De trein vertrekt precies om 11u.....jeuhhhh een keer op tijd! Onderweg krijgen we water en koekjes en we zoefen met ongeveer 250 km p/uur naar Rome. Weer zitten we lekker luxe. Deze keer niks mis met de kaartje ofzo dus heerlijk relaxen. Om 14.10u zijn we in Rome. Hier ook al een enorm station. Gelukkig staat alles goed aangegeven en luistert Marc prima naar ons en blijft hij goed bij ons!! Als eerste kopen we een kaart voor OV voor de komende week, dan contacten we Federico (van ons appartement) dat we onderweg zijn. Is de eerste keer dat we een airbnb hebben, dus we zijn benieuwd. Na een stukje met de metro moeten we nog ongeveer 10 minuutjes lopen. Het is even zoeken naar het juiste complex maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Federico wacht ons al op. Vriendelijk (en in goed Engels) legt hij uit waar we alles kunnen vinden en heeft hij wat tips voor Rome. Ook heeft hij als welkomskadootje een pak pasta en voor Marc een zak chips. Hoe lief! We nemen weer afscheid en beloven hem dat als er iets is we hem zullen bellen. Nou, so far so good. We gaan lekker Rome in. Waar willen we heen? Nou, we zitten op loopafstand van Vaticaan, dus daar gaan we naartoe! Je kent het plein van tv, maar toch is het heel gaaf als je er dan zelf staat. Wat een mensen ook. De rij voor St.Pieter is gigantisch! Staat op de planning om daar morgenvroeg al naartoe te gaan. We maken wat foto's en lopen gewoon wat rond in de omgeving. We besluiten vandaag op tijd te eten en op tijd naar bed te gaan om morgenvroeg al echt vroeg bij St.Pieter te zijn en zo de wachtrij (hopelijk) te omzeilen. Op de weg naar ons hotel komen we terecht bij een restaurantje wat The Loft heet. We gaan weer voor een heerlijk plankje met vleeswaren/kaas en als hoofdgerecht hebben de heren pasta en Maria gaat voor een salade met zalm en avocado. Daar nog een heerlijke Mojito, rode wijn en voor Marc verse appelsap bij en de maaltijd is compleet! Heerlijk gegeten, buikje vol. Althans wij wel. Marc eet doodleuk nog een muffin op die hij van de ober krijgt en hij grijnst tevreden! Wat kan hij toch eten die man van ons. Om 19u waren we weer bij het appartement. Marc mocht nog even op de tablet, wij konden eindelijk onze kleding wassen en even op zoek naar een supermarkt. Vanavond gaan wij ook maar op tijd slapen. zal nodig zijn.....tot morgen xx

1. Hanneke Passon:
    19 juli 2018
    Weer een gewelidig verhaal.
    Jullie genieten op en top!
    En Marc , die kan echt goed eten en snoepen.
    Wat zal hij na deze vakantie weer moeten wennen aan het normale eetpatroon.
    Maar nu nog even lekker genieten!
  2. Maria Stefan en Marc Fransen:
    19 juli 2018
    haha dat zeker, enne Marc is niet de enige die moet wennen dan ;-)
    Na de vakantie is het ff afgelopen de borrel & borrelplankjes. Maarre voor nu hoort het er ook echt wel bij! Het is hier echt fijn. Mooi appartement, loopafstand van Vaticaan. Rest kan ook wel lopend, grote stukken met de metro, dus komt helemaal goed. ik kom in ieder geval wel dagelijks aan mijn stappen hahaha.
  3. Suus:
    22 juli 2018
    Hahahaha.. De sportschool zal je vaak zien als het normale leven weer begint. 😉
  4. Maria Stefan en Marc Fransen:
    22 juli 2018
    hahaha Suus, ik denk wel 4 á 5x in de week pooh pooh. En meerdere malen per week op de fiets naar Eindhoven.