Dag 14 Rome

21 juli 2018 - Rome, Italië

Vandaag hebben we heerlijk uitslapen, vergeleken dan met andere dagen in de vakantie. We kwamen pas rond 8.15u uit bed. heerlijk! Rond 9u gaan we ontbijten bij een tentje hier om de hoek (wat is aanbevolen door Federico, de verhuurder). Inderdaad, heerlijke dingen! Marc eet een tosti, en wij ontbijten op z'n Italiaans met een zoet broodje en koffie/cappucino. Tjee, dat wordt echt afkicken in Nederland!!!! Na het ontbijt lopen we naar de metro en gaan met de metro richting Spagna (De Spaanse trappen). We proberen de langste stukken toch met de metro te doen en de rest dan te voet. Gisteren was voor Marc iets teveel van het goede! Aangekomen bij Spagna is het al best druk! Fotootje, even naar boven lopen (Marc en Stefan rennend....Marc wil als 1e boven zijn....die zijn gek), en dan weer terug naar beneden. Vanuit Spagna lopen we naar de Trevifontein. Onderweg komen we diverse leuke winkeltjes tegen, dus daar nemen we ook de tijd voor. ohhhhhh wat een gave sneakers gezien. Maria is op slag verliefd....merk ons onbekend maar zal vast een Italiaans bekend merk zijn daar de sneakers gewoon € 300,- kosten....uh, laat maar! Toch wel jammer. Bij de Trevifontein zijn ook al een hoop toeristen, maar toch wel een stuk minder dan gistermiddag. We kunnen zelfs bij de rand komen, dus zitten -> fotootje en natuurlijk gooien we ook alle 3 een muntje over onze schouder in de Trevifontein. Ooit komen we vast nog wel een keertje terug in Rome! We gaan even aan de zijkant zitten om het allemaal goed te bekijken. Natuurlijk ook nog even pokemons vangen -> dan is Marc ook weer even blij hahaha. We lopen verder richting het Pantheon. Kerk zonder ramen, maar met slechts 1 ronde opening in het midden van het dak. Wat een heel mooi licht geeft op een zonnige dag. Ook licht hier de beroemde kunstenaar Rafaël begraven (Angels & Demons komt weer boven). Gelukkig is er geen rij en kunnen we zo doorlopen. jeuhhhh! Dan hebben we toch echt wel honger gekregen en gaan we op zoek naar een restaurantje. We hebben begrepen dat de best tiramisu in town in de buurt zit, dus die richting lopen we op. We komen terecht bij Cantina E Cusina. Leuk, niet te groot tentje met erg vriendelijk personeel. We moeten even wachten op een tafeltje, en ik weet niet of het Italiaans gebruik is (maar zou eraan kunnen wennen); we krijgen een lekker glaasje prosecco. mmmm. Het wachten is niet erg geweest! We hebben weer heerlijk gegeten. Toetje pakken we niet hier maar bij de buren. Two sizes.....daar hebben we tig soorten tiramisu. We begrijpen nu de naam want ze hebben een grote en kleine variant. Uhh, doe maar een kleintje net geluncht! Maria dus aan de tiramisu, variant met lemon. Stefan heeft een Cannoli en Marc een slush aardbei. Nou, wij kunnen er weer even tegen maarre we komen nog terug naar dit straatje nu we nog in Rome zijn!!!! In de omgeving struinen we wat door de straatjes, kijken wat winkeltjes en gaan dan nog naar de Santa Maria Sopra Minerva. Een kerk die er van de buitenkant maar sober uitziet (en ook niet echt als een kerk) maar van binnen erg mooi is. Veel werken te zien van Michelangelo. Hier kan je wel weer een kaarsje aansteken dus Marc kan zijn geluk niet op! Het is vandaag wel een rare dag qua weer. Bewolkt toen we vertrokken afgewisseld met felle zon en nu regent het heel even flink om vervolgens de zon weer in alle felheid terug te laten keren. Of dat het is weet ik niet, maar heb ineens erge hoofdpijn en voel me alles behalve fit. Rond 17.30u stappen we de metro weer in richting appartement (moeten we ook nog stukje lopen). Vervolgens even uurtje op bed gelegen met een paracetamol en toen was het gelukkig weer over. Rond 19.30u zijn we een straatje verder iets gaan eten. Super veel locals zitten hier, ook dit restaurantje is aangeraden door Federico. Het ziet er van binnen niet echt uit maar we gaan toch maar zitten. Nou, de pizza's en ook de pasta van Marc zijn erg lekker! Terug in het appartement nog lekker even lezen en dan lekker slapen! Marc is al eerder uitgeteld.

1. Annelies:
    22 juli 2018
    Leuk om te lezen hoe jullie genieten.
    Mooie foto's, Rome is een mooie stad.